عوارض خروج از کشور سال 1403 و نحوه ی پرداخت آن

عوارض خروج از کشور یا Departure Tax، مبلغی‌ است که هر شخص قبل از سفر خارجی، با هر هدفی، باید به دولت بپردازد. این عوارض برای انواع سفرها (هوایی، زمینی و دریایی) محاسبه می‌شود و پرداخت آن برای همه ضروری است.

تاریخ ایجاد: دوشنبه 27 فروردین 1403
تعداد بازدید: 6

مبلغ عوارض خروج از کشور 1403

 

سوم به بعد (ریال)

سفر دوم (ریال)

سفر اول (ریال)

نوع سفر

۱۰,۴۰۰,۰۰۰

۷,۸۰۰,۰۰۰

۵,۲۰۰,۰۰۰

 

مسافر عادی (تمام مرزها)

۱,۷۲۰,۰۰۰

۱,۷۲۰,۰۰۰

۱,۷۲۰,۰۰۰

زائر حج تمتع و حج عمره (تمام مرزها)

۴۵۰,۰۰۰

۴۵۰,۰۰۰

۴۵۰,۰۰۰

زائر عتبات عالیات (مسافرت هوایی)

۱۵۰,۰۰۰

۱۵۰,۰۰۰

۱۵۰,۰۰۰

زائر عتبات عالیات (مرز زمینی و دریایی)

۸,۰۰۰,۰۰۰

۶,۰۰۰,۰۰۰

۷۵۰,۰۰۰

مسافر مرزنشین (مرز هوایی)

۸,۰۰۰,۰۰۰

۶,۰۰۰,۰۰۰

۲۵۰,۰۰۰

مسافر مرزنشین (مرز زمینی و دریایی)

۲,۶۴۰,۰۰۰

۲,۶۴۰,۰۰۰

۲,۶۴۰,۰۰۰

ورزشکاران تیم های ملی ایران با مجوز وزارت ورزش (تمام مرزها)

 

مبلغ عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ در بودجه مصوبه مجلس برای هر کدام از گروه‌های خاص، مطابق جدول تعیین شده که نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. در تعیین هزینه عوارض خروج از کشور، فاکتورهایی مثل تعداد دفعات سفر برون‌مرزی، نوع مرز و نوع سفر (زیارتی، سیاحتی و کاری) تاثیر دارد. بنابر مصوبه جدید، در سفر دوم ۵۰ درصد و در سفر سوم ۱۰۰ درصد نسبت به عوارض خروج از کشور سفر اول، اضافه خواهد شد.

عوارض خروج از کشور کودکان

خیلی‌ها می‌پرسند که عوارض خروج از کشور برای چه سنی است؟ به‌طورکلی تفاوتی بین عوارض خروج از کشور کودکان و نوزادان با سایر مسافران وجود ندارد و نرخ آن با عوارض خروج از کشور زمینی برای بزرگسالان یکسان است. این عوارض به ازای هر فرد با کدملی و بلیط پرواز محاسبه می‌شود.

از چه روش‌هایی می‌توان عوارض خروج را پرداخت کرد؟

شما می‌توانید عوارض خروج از ایران را از راه‌های مختلفی پرداخت کنید. در این بخش به معرفی روش های پرداخت عوارض خروج از کشور می‌پردازیم تا گزینه مناسب خود را راحت‌تر انتخاب کنید.

روش های پرداخت خروج از کشور

 

۱.     پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق شعب بانک ملی ایران

اگر امکان استفاده از روش‌های پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور وجود نداشته باشد، می‌توانید از روش حضوری پرداخت عوارض استفاده کنید. برای این کار کافی است به شعب مرزی بانک ملی ایران مراجعه و مبلغ عوارض را پرداخت کنید.

۲.     پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق سامانه پرداخت الکترونیک سداد

یکی از آسان‌ترین روش‌های پرداخت عوارض خروج از کشور، استفاده از سامانه سداد یا سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور است. این سامانه با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و بانک ملی ایران طراحی شده و از طریق آن به‌راحتی می‌توانید مبلغ عوارض را پرداخت کنید.

عوارض خروج از کشور 1402: مبلغ + نحوه پرداخت - azki

 

۳.  پرداخت عوارض خروج از کشور با کارتخوان پرداخت الکترونیک سداد

اتصال دستگاه‌های کارتخوان به سامانه پلیس گذرنامه، این امکان را فراهم کرده که بتوانید به‌راحتی عوارض خروج از کشور خود را با کمک دستگاه کارتخوان سداد پرداخت کنید.

۴.  پرداخت عوارض از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی

پرداخت عوارض با سامانه سازمان امور مالیاتی، یکی از روش‌های آسان پرداخت عوارض خروج از کشور است. برای این کار، کافی است وارد درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور شده و پرداخت خود را انجام دهید.

۵.   پرداخت عوارض خروج از کشور در فرودگاه با دستگاه ATM

یکی از این روش‌های ساده برای پرداخت عوارض خروج، استفاده از دستگاه‌های ATM یا خودپردازهای غیرنقدی است که طی سال‌های اخیر در فرودگاه‌های کشور نصب شده‌اند. پرداخت عوارض با دستگاه خودپرداز غیرنقدی، فرآیند مشابه پرداخت از الکترونیکی را دارد.

پرداخت عوارض خروج از کشور 1403- معافیت از عوارض | مجله علی بابا

 

۶.   پرداخت عوارض خروج از کشور با اپلیکیشن ها

اپلیکیشن ایوا، پیام‌رسان بله، قبضینو و…، اپلیکیشن‌های پرداخت عوارض خروج از کشورند که امکان نصب آن‌ها روی دستگاه‌های اندروید و iOS امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با نصب این اپلیکیشن‌ها، هزینه‌های عوارض خروج را به‌راحتی و با گوشی خود پرداخت کنید.

 

آیا نگه داشتن رسید پرداخت فیزیکی عوارض خروج ضروری است؟

پرداخت عوارض خروج از کشور در سیستم ثبت می‌شود و معمولا متصدی پرواز نیازی به رسید پرداخت فیزیکی عوارض خروج ندارد اما برای اطمینان بیشتر می‌توانید تصویر رسید پرداخت در گوشی یا پرینت آن را همراه داشته باشید.

 

استعلام پرداخت عوارض خروج از کشور

امکان استعلام پرداخت عوارض خروج از کشور برای همه افرادی که حقوق عوارض خروجی را پرداخت کرده‌اند، فراهم شده است. برای این کار کافی است به آدرس سامانه سداد مراجعه کنید و با انتخاب گزینه پیگیری درخواست و ثبت جزئیاتی مانند کدملی، شماره کارت و شماره مرجع خرید، استعلام پرداخت عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ را ثبت کنید.

Alibaba آیا عوارض خروج از استعلام پرداخت عوارض خروج از کشور

 

چه کسانی از پرداخت عوارض خروج از کشور معافند؟

قانون پرداخت عوارض در هنگام خروج از کشور شامل همه افرادی می‌شود که برای تفریح یا تجارت به خارج از کشور سفر می‌کنند، اما این قانون یک سری افراد را از پرداخت عوارض مستثنا می‌داند که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم.

 

معافیت خدمه سفر از پرداخت عوارض خروج از کشور

اولین گروه معاف از پرداخت عوارض، افرادی هستند که به واسطه ماموریت شغلی مجبور می‌شوند از کشور خارج شوند. برای مثال خدمه پرواز و خدمه کشتی‌های تجاری و مسافربری لازم نیست این عوارض را پرداخت کنند.

واقعیت‌هایی از زندگی و کار خدمه پرواز که نمی‌دانستید!

 

معافیت دانشجویان از پرداخت عوارض خروج از کشور

اگر دانشجویید و مجوز تحصیل در کشور دیگری را دارید، از پرداخت این عوارض معاف هستید. البته باید در نظر داشته باشید که بین رفت‌وآمدهای دانشجویان باید بیشتر از ۳ ماه فاصله باشد.

معافیت دانشجویان از پرداخت عوارض

 

معافیت بیماران و جانبازان از پرداخت عوارض خروج از کشور

بیماران و جانبازانی که با استفاده از مجوز شورای پزشکی برای درمان به خارج از کشور سفر می‌کنند، از پرداخت عوارض خروج معاف هستند. در چنین شرایطی، عوارض خروج از کشور همراه بیمار نیز شامل ۴۰ تا ۶۰درصد تخفیف می‌شود.

معافیت زائرین کربلا در اربعین از پرداخت عوارض خروج

طبق مصوبات مجلس، زائرین اربعین مطابق تاریخ تعیین شده در این قانون که از مرزهای زمینی به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند، از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

معافیت سایر افراد از پرداخت عوارض خروج

اگر گذرنامه سیاسی یا خدمت دارید یا مقیم یک کشور دیگر هستید و از وزارت کار و امور اجتماعی ویزای کار گرفته‌اید، لازم نیست عوارض خروج را پرداخت کنید.

عوارض خروج از کشور

 

آیا عوارض خروج از کشور قابل استرداد است؟

اگر اشتباهی در پرداخت عوارض خروج از کشور صورت بگیرد، کافی است به بخش (درخواست استرداد وجوه خروج از کشور) در سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه و درخواست استرداد هزینه را ثبت کنید. البته باید توجه داشته باشید که فقط استرداد عوارضی که به‌صورت الکترونیکی پرداخت شده از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.

 

مدت زمان اعتبار عوارض خروج از کشور

یکی از سوالات پرتکرار در رابطه به عوارض خروجی این است که عوارض خروج از کشور چقدر اعتبار دارد؟ پرداخت عوارض خروج از کشور فقط تا پایان همان سال معتبر است. درصورتی‌که پس از پرداخت عوارض، موفق به سفر نشدید، می‌توانید رسید پرداختی یا شماره پیگیری را برای سفرهای بعدی در همان سال استفاده کنید.

 

print



rating
نام
ایمیل
نظر
اطلاعات گردشگری
عضویت در خبرنامه اویتا گشت
* *

 

 

 


دفتر خدمات سياحتى و جهانگردي اويتا گشت خزر در شهر زیبای رامسر افتتاح شد.

دفتر خدمات سياحتى و جهانگردي اويتا گشت خزر در زمینه برگزاری مستقیم تورهای فرهنگی، تاریخی، گردشگری، نمایشگاهی و صدور بلیط های داخلی و خارجی به کلیه مقاصد و همچنین اجرای طرح های جدید گردشگری با بکارگیری روش های نوین و پیشرفته صنعت گردشگری با محوریت مشتری مداری با اتکا به فرهنگ سازمانی مشتری مدار و رعایت حقوق و انتظارات مشتریان اخلاق و نگرش حرفه ای با همراهی کارکنان مجرب و حرفه ای در جهت رفع نیازهای مشتریان بالقوه و بالفعل خود در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است.

خدمات دفتر خدمات سیاحتی و جهانگردی اویتا گشت خزر

بلیط ، تور مسافرتی ،طبیعت گردی،تور زیارتی

خدمات ویزا، نمایشگاهی ، قطار ،بیمه مسافرتی

اتوبوس، بار هوایی ،کشتی کروز، هتل داخلی

گواهی نامه بین المللی ،تور ورزشی ،تور سلامت

تور گروهی، سوتو، قطار اروپا، معرفی به سفارت

ترانسفر فرودگاهی، رزرو ماشین، بلیط‌ چارتری

بیمه ، هتل خارجی

مازندران، رامسر، کمربندی فاز ۳، بعد از شمالی ۳۸، طبقه اول

011-55255930

Copyright 2017 by Ovita Gasht | Design by webcade